IT och digitala verktyg

Som elev ska du få de bästa förutsättningarna att lära dig under dina tre år hos oss. Ett personligt digitalt verktyg är en av de saker som kan underlätta för dig att lyckas bra. Därför får du som elev vid våra skolor tillgång till en personlig bärbar dator eller motsvarande digitalt verktyg, anpassat för dina studier.

• Du får tillgång till aktuell fakta och information.
  • Du får ett bra verktyg för att samla information via text, bild, ljud och andra källor.
  • Du har tillgång till flexibla verktyg för samarbete med lärare/klasskompisar/någon på andra sidan jordklotet.
  • Du kan visualisera och presentera din kunskap och dina färdigheter för din lärare (eller för hela världen!).
  • Du kan anpassa verktygen så att de passar dina egna förutsättningar för ett bra lärande.
  • Vi väljer utrustning av hög kvalitet för att din utbildning ska fungera så bra som möjligt. Dina lärare är utbildade i att arbeta med digitala verktyg i sin undervisning.
  • Vill du veta mer om hur vi arbetar med digitala verktyg på våra gymnasieskolor, se länken Digitala verktyg. under rubriken Relaterade länkar.

Kontakter

Senast uppdaterad: 16 februari 2024