Ny grundskola i Hagavik

I Hagavik byggs ny högstadieskola för årskurs 7-9. Högstadieskolan planeras för totalt 630 elever. Skolan planeras att stå färdig höstterminen 2024.

Projektet omfattar en högstadieskola för 630 elever, en sporthall med multisal samt ett större produktionskök som, utöver Hagavikskolan, också ska försörja andra skolor och förskolor med mat.

Det första spadtaget togs den 13 juni 2022.

Nyhet från 2021-03-25 "Ett steg närmare ny skola, idrottshall och bostäder på Hagavik"

Nyhet från 2020-04-21 om ny högstadieskola i Hagavik

Planen är att NoT-utbildningen kommer att finnas på nya Hagaviksskolan. Eleverna som i dagsläget går på NoT kommer att ha kvar sin undervisning i nuvarande lokaler på NoT-paviljongerna och Fagrabäckskolan tills den nya skolan är klar under 2024.

270 bostäder i Hagavik

Sporthall (kommunen ser behov av mer yta för inomhusidrott då det är brist på detta i norra och nordöstra delen av Växjö. Behovet pekar på en sporthall på 23x43 meter.)

Senast uppdaterad: 1 juni 2023