Observera att denna nyhet är äldre än 10 månader och att innehållet därför kan vara inaktuellt.

E-tjänst för avhämtning av matlådor igång

Nu kan gymnasieelever som har distansundervisning beställa matlådor för avhämtning. E-tjänsten är igång från och med idag och matlådor kommer kunna hämtas med start imorn, onsdag.

Så här gör du:

• Logga in på vår e-tjänst Länk till annan webbplats. med hjälp av e-legitimation.
  • Du eller dina föräldrar kan logga in och göra beställningen.
  • Du kan max hämta ut fem portioner per vecka och du kan som mest hämta ut tre portioner åt gången.
  • Alla rätter är fria från laktos, fisk- och skaldjur samt fläskkött. Specialkost erbjuds till de elever som sedan tidigare har beviljats detta.
  • Du måste anmäla maten i e-tjänsten senast kl. 12 dagen innan du ska hämta maten. Maten hämtas sedan vid skolkökets varuintag på din skola. Det ligger bakom eller i anslutning till skolköket.
  • Både du eller dina föräldrar kan hämta ut maten måndag till fredag mellan kl. 10.30-13.30.

Om du eller dina föräldrar inte har tillgång till e-legitimation kan ni göra en beställning av maten via telefon till er skola. Kontakta då:

Katedralskolan 0470-417 38
Kungsmadskolan 0470-417 90
Teknikum 0470-419 00

Vid telefonbeställning går det att ringa hela förmiddagen fram till kl. 12:00.

Viktig information för dig som ska hämta mat

• Du får inte komma och hämta din mat om du är sjuk eller känner några symtom.
  • Om det är flera personer där när du hämtar din mat – se till att hålla avstånd till personal och de andra på plats för att undvika smittspridning.
  • Vid avhämtning får du välja vilka maträtter du vill ha – vilka som erbjuds framgår när du loggar in i e-tjänsten.
  • Om du hämtar flera matlådor samtidigt, kommer vi inte förse lådorna med någon påse utan ta med något själv att bära lådorna i.

E-tjänsten och information Länk till annan webbplats.

Senast uppdaterad: 18 februari 2022