Resultat av kontaktcenters service

Du som ringer till Växjö kommuns kontaktcenter kan bli uppringd efteråt för att svara på frågor om servicen som gavs. Syftet med denna undersökning är att Växjö kommun får veta hur kommunens service upplevs och hur vi kan förbättra verksamheten. Här redovisas resultaten från undersökningen.

I tabellen visas resultaten från enkäten om invånarnöjdheten kring kontaktcenters kundservice. Resultat visas från år 2021 och 2022.

Tabell över invånarnöjdheten 2021 och 2022

Kategori

2021

2022

Differens

Engagemang

86,9

87,1

+0,2

Enkelhet

72,3

75,8

+0,7

Generell nöjdhet

82,8

83,9

+1,0

Kunskap

82,7

82,9

+0,2

Svarstid

80,6

76,0

-4,6

Uppklarning

74,6

76,0

+1,4

Förklaring till kategori

  • Engagemang
    Sätt betyg på hur du upplevde kommunvägledarens service och engagemang i samtalet
  • Enkelhet
    Sätt betyg på hur enkelt vi gjorde det för dig att lösa ditt ärende
  • Generell nöjdhet
    Sätt betyg på hur nöjd du är med samtalet som helhet
  • Kunskap
    Sätt betyg på din uppfattning om kommunvägledarens kunskap
  • Svarstid
    Sätt betyg på hur snabbt du kom fram till en kommunvägledare
  • Uppklarning
    Sätt betyg på i vilken utsträckning du fick svar på din fråga och ditt ärende löst
Betygskala

Betyg

Index

5

100

4

75

3

50

2

25

1

0

Senast uppdaterad: 5 september 2022