För dig som söker jobb
Söker du jobb kan du få stöd från Växjö kommun.
Stödet kan vara att få arbetsträning, praktik eller studier.
Söker du jobb,
ska du skriva in dig
hos Arbetsförmedlingen.
Det kan du göra genom
Arbetsdförmedlingens webbplats Länk till annan webbplats..
Behöver du stöd och hjälp,
för att få ett arbete?
Genom Arbetsförmedlingen
får du kontakt med en
koordinator på Växjö kommun.
Koordinatorn hjälper dig
som söker jobb.
Har du varit sjuk
eller haft det svårt på en arbetsplats?
Då kanske du behöver testa att arbeta,
för att se om du klarar det.
Du kanske behöver hjälp
att komma igång med
dina rutiner i vardagen?
Det kallas att arbetsträna.
Koordinatorn kan också hjälpa dig
om du behöver praktik.
Det är bra för dig
som vill testa ett nytt yrke
eller behöver träna din svenska.
Kanske behöver du utbilda dig mer?
Är du 20 år eller äldre,
kallas det Vuxenutbildning.
Eller du kanske vill byta yrke
eller studera ännu mer.
Du som har ekonomiskt bistånd
men ska komma igång
att arbeta eller studera,
kan du få hjälp
av din koordinator
på Växjö kommun.
Du kan ringa eller mejla till oss
Telefonummer: 0470-410 00
E-postadress: info@vaxjo.se