SAITS för vårdnadshavare

SAITS är det IT-system Växjö kommun använder inom förskola och skola. Där kan du bland annat ansöka om plats på förskola och hitta information om ditt barns läsårsdata och betyg.

SAITS för vårdnadshavare med barn i förskola och fritidshem

Via denna e-tjänst kan du göra dina ansökningar till förskola och fritidshem, lämna inkomstuppgifter, ange grund för placering, säga upp plats och lämna dina kontaktuppgifter.

Lägga in schema och registrera frånvaro

För barn i förskola lämnas schema och frånvaroanmälan in i appen IST Home Skola. Appen går att ladda ner via App Store eller Google Play. Du kan också gå in i appbutiken på telefonen och söka på ”IST Home Skola”. Logga sedan in med Mobilt BankID.

Mer information om appen IST Home Skola Länk till annan webbplats.

För barn på fritidshem används Skola24 för schemahantering och frånvaroanmälan.

Schema och frånvaro för fritidshem i Skola24 Länk till annan webbplats..

Du loggar in med Mobilt BankID.

Lärplattform förskola och skola

För dig med med barn på Växjö kommuns kommunala skolor/förskolor finns en lärplattform där du hittar information om ditt barns skolgång. Bland annat omdömen, bedömningar, betygsvarningar, schema och en blogg där ditt barns mentor samlar information som du kan behöva ta del av.

Mer information samt inloggning till lärplattformen

Skola24 för vårdnadshavare med barn i skola och fritidshem

Här loggar du som vårdnadshavare in för att göra frånvaroanmälan för skola och fritidshem. Du lämnar även schema för fritids här.

Skola24 för vårdnadshavare med barn i skola och fritidshem Länk till annan webbplats.

Senast uppdaterad: 3 april 2023