Bibliotek

Elin Wägnerskolans bibliotek är beläget i skolbyggnadens mitt. Här kan du studera, koppla av med läsning eller aktiviteter på din dator eller telefon. Du kan också låna schack eller Memory för en stunds spel.

På skolbiblioteket finns skönlitteratur, facklitteratur, serier, dagstidning och tidskrifter. Skolbibliotekarien förmedlar också talböcker via Legimus.

Biblioteket är öppet varje dag och du kan själv låna dina böcker på utlåningsdatorn. Skolbibliotekarien finns på plats onsdag, torsdag och fredag.

Elin Wägnerskolans elever och personal har bestämt att biblioteket är en plats för lugn och ro. För att behålla den avstressade stämningen så är ljudnivån låg och vi rör oss lugnt. Om du vill lyssna på din telefon eller dator så ska hörlurar användas.

• Elin Wägnerskolan

Kontaktcenter