OMS-fritid
OMS-fritid ordnar aktiviteter i Växjö kommun för dig som har en funktionsnedsättning.
Årsprogrammen med aktiviteter
för barn/unga och för vuxna
finns under rubriken Relaterade dokument.
Alla aktiviteter som ordnas av OMS-fritid
är fria från alkohol och droger.
Har du önskemål och frågor
så kan du kontakta oss.
Ring kommunen och be att få prata
med någon på OMS-fritid.
Missa inget kul - prenumerera på vårt nyhetsbrev
Om du vill ha koll på resor
och annat roligt som händer på fritiden
kan du prenumerera på OMS-fritids nyhetsbrev.
Då håller du dig uppdaterad
och missar inget kul som händer!
Nyhetsbrevet är för dig med funktionsvariation
och dina anhöriga.
Skriv din mejladress i rutan för att få nyhetsbrevet.
Ta del av Funkisveckan 10-26 oktober
Du med funktionsvariation är välkommen till två veckor fyllda med roliga och trevliga aktiviteter. Du väljer vad du vill vara med på och anmäler dig.
Du får vara med på så många aktiviteter som du vill.
Allt i programmet är kostnadsfritt. Anmälan öppnar 15 september. Glöm inte att anmäla dig - det är först till kvarn som gäller.
Program Funkisveckan 2025 (PDF) pdf, 113 kB.
Resor och annat kul
Här kan du läsa
om vad som är aktuellt
den närmaste tiden.
Mötesplatser
Det finns tre (3) ställen i Växjö som
du kan gå till på din fritid
och träffa kompisar.
Fritidsgården Hagavik
Fredagshäng på BG
Mötesplatsen 37an.
Fritidsgården Hagavik
Fritidsgården Hagavik
är för ungdomar
mellan 13-25 år
med särskilda behov.
Fritidsgården är öppen
helgfria onsdagar 17.30 - 20.30 .
På Fritidsgården Hagavik kan du
träffa kompisar, handla i kiosken,
spela spel eller bara hänga.
Du kommer och går när du vill
under öppettiderna.
Behöver du extra stöd och
hjälp får du ta med en ledsagare/förälder/stödperson
Fredagshäng på BG
För dig mellan 18 och 30 år.
Öppet fredagar ojämna veckor, 17.30-20.30.
Träffa dina kompisar, spela spel, snacka lite,
handla i kiosken eller häng bara i en soffa.
Du kommer när du kommer
och går när du vill!
Var: Liedbergsgatan 14, Växjö
När: Fredagar ojämna veckor
Tid: 17.30-20.30
Mötesplats Norra Esplanaden 37
Mötesplats 37an
För dig som är 21 år och äldre.
Möteplatsen är öppen:
lördagar klockan 18.00-21.00.
Anmäl dig till fritidsprogram via e-tjänst
Du kan ringa eller mejla till oss
Telefon: 0470-410 00
E-post: info@vaxjo.se